Aanbod: elk aanbod van Ophon Music Furniture aan de klant om een overeenkomst aan te gaan tot aankoop van een product;
Dienst(en): alle (aanvullende) werkzaamheden of diensten die Ophon Music Furniture ten behoeve van de klant verricht;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn recht om de overeenkomst te ontbinden;
Consument: de beoogde persoon die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit;
Consumentenkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak die wordt gesloten tussen Ophon en een consument.
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder begrepen e-mail - dat de consument of Ophon in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie bestemd is en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de opzegtermijn zonder opgave van redenen af te zien van de overeenkomst op afstand en deze te ontbinden;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn recht om de overeenkomst te ontbinden;
Klant: De natuurlijke persoon (personen), al dan niet consument, dan wel rechtspersoon (personen) met wie Ophon Music Furniture een overeenkomst aangaat (al dan niet overeenkomst op afstand en/of consumentenkoop) en/of aan wie Ophon Music Furniture (aanvullende) diensten levert (al dan niet op afstand).
Ophon: Ophon Music Furniture, handelend in de uitoefening van haar handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Ophon en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of
diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Overeenkomst: een overeenkomst die tot stand komt tussen Ophon en de Klant, daaronder begrepen het sluiten van een overeenkomst op afstand of consumentenkoop.
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij een consument zaken of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze worden geleverd door Ophon.
Modelformulier voor herroeping: het formulier voor herroeping zoals opgenomen in bijlage I, deel B van Richtlijn 2011/83/EU van 25 oktober 2011;
Voor zover een definitie in het enkelvoud is geformuleerd, geldt deze ook voor de vermelding in het meervoud.
Identiteit van de ondernemer:
De heer PHF (Piet Hein) Clijsen * (eenmanszaak), geboren op 1 juli 1970 te Tilburg, handelend onder de naam:
Ophon Muziekmeubilair
* Voor een verdere impressie van Ophon wordt tevens verwezen naar het kopje Over op deze site. Contact details
Adres vestiging:
Tweede Constantijn Huygensstraat 62
1054 CV Amsterdam
Telefoonnummers:
0031 (0) 20 489 777 3
0031 (0) 651 810 043
E-mailadres:
info@ophon.nl
Internet adres:
https://www.ophon.nl/
Ophon Music Furniture is een handelsmerk van PH3 Ontwerp en Bouw en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 34190565
BTW-identificatienummer: NL 001778694B28
U kunt ons bereiken: Op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 uur op telefoonnummer 0031 (0) 651 810 043 of 0031 (0) 20 489 777 3 of per e-mail: info@ophon.nl
3.1 Deze algemene voorwaarden worden gebruikt door Ophon Music Furniture ("Ophon"). In deze voorwaarden verwijzen "Ophon", "wij" en "ons" of "onze" naar de partij die een product aan u verkoopt of diensten aan u levert. Wanneer in deze voorwaarden wordt verwezen naar "u" of "uw", bedoelen we de klant.
3.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing indien u een product en/of een Dienst afneemt van Ophon.
3.3 Algemene (inkoop)voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
3.4 Derden die door Ophon bij de uitvoering van de Overeenkomst worden betrokken, kunnen eveneens een beroep doen op deze algemene voorwaarden.
4.1 Een Aanbod, al dan niet in de vorm van een offerte of weergave op de website, is, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, vrijblijvend en geldig voor de in het Aanbod vermelde termijn. Indien het Aanbod geen termijn voor aanvaarding vermeldt, vervalt het Aanbod in ieder geval veertien (14) dagen na de in het Aanbod vermelde datum.
4.2 Een door Klant binnen de geldigheidsduur aanvaard Aanbod kan door Ophon gedurende drie (3) werkdagen na de datum waarop de aanvaarding door Ophon is ontvangen, worden herroepen, zonder dat hierdoor voor Ophon enige verplichting ontstaat tot vergoeding van schade die Klant hierdoor mocht lijden.
4.3 Een door Opdrachtgever gegeven opdracht kan door Ophon worden bevestigd door middel van een opdrachtbevestiging. Indien de Klant hiertegen niet binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de orderbevestiging bezwaar heeft gemaakt, wordt de bestelling zoals beschreven in de orderbevestiging geacht door de Klant te zijn aanvaard.
5.1 Een Overeenkomst komt pas tot stand: (a) door aanvaarding door de Klant van een Aanbieding, of
(b) door de opdrachtbevestiging van Ophon van een door Opdrachtgever gegeven opdracht (mondeling/telefonisch of schriftelijk) anders dan op basis van een Offerte;
5.2 Wijzigingen en/of aanvullingen op een Overeenkomst gelden pas nadat deze door Ophon zijn aanvaard. De taal waarin de Overeenkomst wordt gesloten is het Nederlands. Ophon zal de met de Klant gesloten Overeenkomst gedurende de daarop rustende wettelijke bewaartermijn(en) in haar administratie bewaren. Gedurende die periode kunt u hiervan een afschrift ontvangen door een verzoek per e-mail in te dienen bij: info@ophon.nl.
5.3 Ophon kan niet aan haar Offerte of orderbevestiging worden gehouden als u had kunnen begrijpen dat deze, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
5.4 Ophon behoudt zich het recht voor om, alvorens een Overeenkomst aan te gaan, na te gaan of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Als Ophon op basis van dit onderzoek
goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. Ophon zal de Klant dan binnen een redelijke termijn van deze beslissing op de hoogte stellen.
5.5 Ophon zal bij levering van het product en/of de Dienst aan de Consument wederom de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager, meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van Ophon waar de consument met klachten terecht kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
als de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping en informatie over bestaande dienstverlening na aankoop;
de prijs, inclusief alle belastingen op het product en/of de Dienst, en indien van toepassing, de leveringskosten; en de wijze van betaling, levering of uitvoering van de Overeenkomst op afstand;
5.6 Alle afbeeldingen; foto's, tekeningen, enz.; Gegevens omtrent onder meer gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten enz. op de website van Ophon gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. De
voorgaande geldt niet indien de Overeenkomst is gesloten met een Consument en deze tijdig gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht zoals omschreven in art. 7 van deze algemene voorwaarden.
6.1 Indien de Klant na het sluiten van de Overeenkomst annuleert, is hij een schadevergoeding verschuldigd. Dit is gebaseerd op inkomensverlies door Ophon. De vergoeding bestaat uit de brutowinstmarge (vaste en variabele kosten, winstopslag), minus niet gemaakte variabele kosten, zoals bezorgkosten, en bedraagt minimaal 50% van de totaalprijs.
6.2 Indien het een Overeenkomst met een Consument betreft en er sprake is van een Overeenkomst op afstand, is er geen schadevergoeding verschuldigd wegens opzegging, indien gebruik is gemaakt van het Herroepingsrecht zoals bepaald in artikel 7 van deze algemene voorwaarden.
7.1. Onderstaande bepalingen (7, 8, 9, 10 en 11) zijn alleen van toepassing op een Overeenkomst op afstand die met een Consument wordt gesloten.
7.2 De Consument kan een Overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product, al dan niet gecombineerd met een Dienst (zoals de installatie van het product), zonder opgave van redenen ontbinden gedurende 14 dagen. Ophon kan de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van de reden verplichten.
7.3 De in lid 2 genoemde herroepingstermijn gaat in op de dag nadat het product door de consument is ontvangen, of door een derde, op verzoek van de consument, namens hem.
7.4 Bij meerdere deelleveringen van één bestelling gaat de Herroepingstermijn in op de dag waarop de laatste deellevering door of namens de Consument is ontvangen.
7.5 Alleen bij Diensten gaat de in lid 2 genoemde bedenktijd in op de dag na het sluiten van de overeenkomst.
8.1 Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in zodanige mate uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
8.2 Indien de consument verder gaat dan beschreven in lid 1 van dit artikel, is hij aansprakelijk voor waardevermindering van het product.
9.1 De Consument kan het Herroepingsrecht uitoefenen door Ophon schriftelijk per post, fax of e-mail in duidelijke bewoordingen te laten weten de Overeenkomst te herroepen.
9.2 De Consument kan gebruik maken van het bijgevoegde Modelformulier voor herroeping, zoals hier te downloaden (en dat tevens aan deze voorwaarden is gehecht), maar is hiertoe niet verplicht. Het Modelformulier voor herroeping wordt door Ophon samen met het Aanbod of een orderbevestiging, alsmede bij levering, samen met het product verzonden.
9.3 De ontbinding heeft binnen de gestelde termijn plaatsgevonden als de mededeling daartoe door de Consument is verzonden voordat de Herroepingstermijn is verstreken.
9.4 Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op deze melding, zendt de Consument het product terug, of overhandigt hij dit aan Ophon of zijn gemachtigde, tenzij Ophon heeft aangegeven het product zelf af te halen.
9.5 De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, zoveel mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Ophon verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
9.6 De consument draagt het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht.
9.7 Bij een overeenkomst op afstand draagt de consument de directe kosten van terugzending, behalve:
i. als Ophon niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen; of
ii. indien Ophon aangeeft de kosten zelf te dragen, zal Ophon de kosten van terugzending bij de Aanbieding of de orderbevestiging vermelden, voor zover de producten niet per gewone post kunnen worden verzonden.
9.8 Indien de Consument herroept nadat hij Ophon uitdrukkelijk heeft verzocht om tijdens de Herroepingstermijn te beginnen met het uitvoeren van een Dienst, betaalt de Consument tot het moment van herroeping voor de geleverde Dienst.
9.9 De Consument draagt geen kosten voor het uitvoeren van Diensten indien:
Ophon de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt; of de Consument niet uitdrukkelijk heeft verzocht om met de uitvoering van de Dienst te beginnen.
9.10 Eventuele Aanvullende Overeenkomsten worden door herroeping eveneens van rechtswege ontbonden.
10.1 Indien Ophon de herroeping door de Consument elektronisch mogelijk maakt via de site, bevestigt Ophon na ontvangst onverwijld een ontvangstbevestiging per e-mail.
10.2 Ophon vergoedt alle van de Consument ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten, uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij de herroeping herroept. Tenzij Ophon heeft aangeboden de betreffende producten zelf af te halen, mag Ophon wachten met terugbetalen tot de producten door hem zijn ontvangen, tenzij de consument aantoont dat hij de betreffende producten heeft teruggezonden. Dit laatste kan door bijvoorbeeld een deugdelijk verzend- of ontvangstbewijs aan Ophon te overleggen of te sturen.
10.3 Voor de vergoeding worden geen (administratie)kosten in rekening gebracht. Ophon gebruikt voor het nakomen van de Overeenkomst op afstand hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De Consument is verplicht om onjuistheden of wijzigingen in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Ophon te melden.
10.4 Ophon is niet gehouden tot terugbetaling van de meerkosten indien de Consument uitdrukkelijk heeft gekozen voor een andere (duurdere) wijze van terugzending dan de door Ophon aangeboden goedkoopste wijze, zoals post of reguliere pakketdienst.
11.1 Voor volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (“maatwerk”), kan Ophon sluit het herroepingsrecht uit. Bij maatwerk gaan wij uit van de door u opgegeven afmetingen en specificaties, tenzij wij deze zelf inmeten of laten meten leveren wij uitsluitend maatwerk tegen de geldende prijs. Herroeping van bestelde maatwerkproducten is daarom niet mogelijk. Ophon maakt slechts gebruik van voornoemd uitsluitingsrecht indien dit door hem duidelijk in het Aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, is vermeld.
11.2 In de volgende gevallen kan Ophon het Herroepingsrecht voor Diensten, zoals de installatie van een product, uitsluiten nadat met de uitvoering van de Dienst is begonnen. Dit mag Ophon alleen doen als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument en de Consument tevens heeft verklaard dat hij zijn Herroepingsrecht verliest zodra Ophon met de Dienst is begonnen. Indien de Dienst bij herroeping nog niet volledig is uitgevoerd, is de Consument een evenredig deel van de prijs van de Dienst verschuldigd.
12.1 De prijzen zoals vermeld in een Aanbieding, orderbevestiging, offerte of op de website zijn, tenzij anders vermeld, in euro's en inclusief BTW.
12.2 Transportkosten en bij verkoop naar het buitenland overige heffingen, accijnzen en/of toeslagen zijn hierin niet begrepen en worden apart in de Offerte en/of de orderbevestiging vermeld.
12.3. Prijzen worden binnen de looptijd van de Aanbieding of na de orderbevestiging niet verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken of indien de fabrikant tussentijdse prijsverhogingen doorvoert.
12.4 Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en typefouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
13.1 Ophon garandeert dat de producten beantwoorden aan de Overeenkomst en de eigenschappen hebben die de Klant op grond van de Overeenkomst mocht verwachten, waaronder in ieder geval eigenschappen die vereist zijn voor een normaal gebruik van de producten en waarvan de aanwezigheid door de Klant niet twijfelen bij het aangaan van de Overeenkomst. Alleen als dit uitdrukkelijk is overeengekomen, staat Ophon er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
13.2 Voor zover in het uitzonderlijke geval een product niet aan de Overeenkomst beantwoordt en deze informatie aan Ophon toerekenbaar is en een tekortkoming oplevert, heeft de Klant recht op aflevering van het ontbrekende, dan wel herstel, vervanging of ontbinding conform, onder meer Titel 1 Afdeling 3 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Ophon draagt dan de kosten van herstel resp. vervanging, excl. vracht- en voorrijkosten; Als het defect goed kan worden verholpen, hoeft Ophon het product niet te vervangen.
13.2 Omdat de producten van Ophon regelmatig gemaakt zijn van hoogwaardig eco-neutraal (gelijmd) hout en het in de regel om (behandelde) natuurproducten gaat, kunnen er marginale afwijkingen in kleur, structuur etc. voorkomen. Ook kan de kleur van het materiaal veranderen na gebruik en na verloop van tijd (bijvoorbeeld door blootstelling aan natuurlijk licht). De Klant neemt kennis van en aanvaardt deze informatie als
niet een aspect zijnde op grond waarvan de mogelijkheid tot normaal gebruik of de conformiteit van het product ontbreekt. Het recht op herstel, vervanging en schadevergoeding dan wel ontbinding van de Overeenkomst (hiermee wordt niet bedoeld het tijdig uitoefenen van het herroepingsrecht door een Consument) wordt derhalve beperkt en uitgesloten door de intrinsieke eigenschap(pen) van het beschreven product
boven. Dit echter voor zover de afwijkingen vanuit technisch oogpunt objectief aanvaardbaar zijn en passen binnen de omschrijving “marginaal”.
13.3 Ophon kan, zonder ingebrekestelling, de Overeenkomst buitengerechtelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden in geval van faillissement, surseance van betaling of wettelijke schuldsanering van de Klant.
14.1 Ophon blijft eigenaar van de verkochte producten totdat de Klant de prijs (en eventuele bijkomende kosten) volledig heeft betaald. De Klant is verplicht de producten met zorg te behandelen. Hij mag de producten niet aan derden geven of in onderpand geven, uitlenen of uitlenen
verwijderd uit de ruimte waar ze zijn afgeleverd, totdat het verschuldigde bedrag is betaald. Als plaats van levering geldt het adres dat de Klant aan Ophon heeft opgegeven.
14.2 De levertijd is de overeengekomen tijd waarbinnen de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd respectievelijk de producten moeten worden afgeleverd. Voor een Consumentenkoop geldt een levertijd van maximaal 30 dagen na totstandkoming van de overeenkomst, tenzij anders is overeengekomen.
14.3. Bij overschrijding van de levertijd krijgt Ophon van de Klant een extra termijn om alsnog te leveren. De extra termijn is maximaal één maand maar nooit langer dan de oorspronkelijke levertijd.
14.4 Bij overschrijding van de extra termijn is Opdrachtgever gerechtigd de Overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden en/of schadevergoeding te vragen. Na ontbinding conform het vorige lid zal Ophon het door de Consument betaalde bedrag onverwijld terugbetalen.
14.5 Bij overschrijding van de levertijd is Ophon niet aansprakelijk voor enige vorm van gevolgschade uit een Overeenkomst met een zakelijke Klant.
14.6 In geval van een Overeenkomst met een Consument dient Ophon die schade te vergoeden die verband houdt met de overschrijding en die gezien de aard van de overschrijding aan Ophon kan worden toegerekend
aansprakelijkheid en de aard van de schade. De Consument dient de schade zoveel mogelijk te beperken.
14.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Ophon tot het moment van bezorging aan de Klant of een vooraf aangewezen en aan Ophon bekend gemaakte derde, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
15.1 Tenzij anders is overeengekomen, dient Opdrachtgever de verschuldigde prijs (en eventueel inclusief transportkosten) volledig te voldoen bij het tot stand komen van de Overeenkomst. Indien betaling op rekening is overeengekomen, dient het rekeningbedrag binnen 14 dagen na ontvangst daarvan door Opdrachtgever te worden voldaan.
15.2 Voordat volledige betaling heeft plaatsgevonden, kan de Klant geen enkel recht doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de desbetreffende bestelling, Overeenkomst of Dienst(en) en is Ophon dan ook niet verplicht tot levering van producten.
15.3 Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, zal deze, nadat Ophon hem heeft gewezen op de te late betaling en Ophon de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van zijn betalingsverplichtingen . van betaling binnen deze 14-dagen-termijn is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 27 maart 2012. Ophon is dan tevens gerechtigd de Overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden en schadevergoeding te vorderen. Indien de Consument ook na het verstrijken van de aanmaningstermijn van 14 dagen de prijs niet betaalt, wordt de Overeenkomst tussen Ophon en de Consument geacht te zijn ontbonden in de zin van art. 7 van de algemene voorwaarden en dan is Ophon niet (meer) gebonden aan de betreffende Overeenkomst met de Consument.
4. Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Ophon is het Opdrachtgever niet toegestaan zijn betalingsverplichtingen aan te wenden tot verrekening of opschorting.
16.1 Iedere aansprakelijkheid van Ophon is beperkt tot de prijs (inclusief btw) die door Ophon op grond van de overeenkomst in rekening is gebracht, die de grondslag vormt voor het ontstaan van de aansprakelijkheid, en
die tijdig door de Klant is betaald, met een maximum van € 15,000.00,- (vijftienduizend euro) per gebeurtenis of aanverwante gebeurtenis.
16.2 Ophon is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door verkeerd gebruik of onzorgvuldige omgang met de producten door de Klant. Lees voor gebruik en installatie altijd de instructies op de verpakking en/of raadpleeg onze website.
16.3 Opdrachtgever is als enige verantwoordelijk voor de bouwkundige en bouwkundige geschiktheid van de locatie, gebouw, ruimte en/of (onder)vloeren waar Opdrachtgever het product zal plaatsen, dit geldt ook indien de installatie van het product wordt uitgevoerd door een monteur van Ophon . De monteur is alleen ingehuurd om het product vakkundig op te bouwen op de locatie die Klant aanwijst en adviseert hem niet, noch is hij opgeleid om Klant te adviseren of en waar het product het beste geplaatst kan worden. Aangezien er een groot aantal LP's in het Ophon product kan worden opgeslagen en weergegeven, en de Klant bepaalt hoeveel LP's er in het Product worden opgeslagen, is dit (samen) een aanzienlijke hoeveelheid afhankelijk van het materiaal van het product en het aantal LP's. daarin opgeslagen records. gewicht. Ophon sluit dan ook iedere aansprakelijkheid uit voor schade die zou kunnen voortvloeien uit de hierboven beschreven keuzes van de Klant. Ophon zal het gewicht altijd vermelden in de omschrijving van het product in de Aanbieding of de orderbevestiging (en bij aflevering daarvan).
16.4 De in de artikelen 16.1 tot en met 16.3 opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet voor zover de aansprakelijkheid van Ophon voor schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Ophon.
Ophon houdt uw privégegevens privé en gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. We doen er alles aan om de betrouwbaarheid, veiligheid en integriteit van de persoonlijke gegevens die we van u hebben verkregen te waarborgen. Voor ons privacybeleid verwijzen we naar ons privacybeleid op de site.
18.1 Ophon behoudt zich het intellectueel eigendom voor en/of is gerechtigd tot onder meer verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, monsters, monsters en modellen. Op verzoek van Ophon dient de Klant deze onmiddellijk te retourneren
18.2 U mag aanduidingen van intellectuele eigendomsrechten op/in de door Ophon aangeleverde schetsen en ontwerpen (al dan niet digitaal beschikbaar gesteld) niet verwijderen of wijzigen.
18.3 Het is de Klant niet toegestaan om zonder toestemming van Ophon werk, materiaal of producten van Ophon waarop intellectuele eigendomsrechten rusten te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren.
19.1 Onder overmacht wordt verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Ophon geen invloed kan uitoefenen. Werkstakingen, verkeersstoringen, niet voorzienbare stagnatie, pandemieën, storingen in de energievoorziening, transportmoeilijkheden, brand, verlies of beschadiging tijdens transport en overheidsmaatregelen worden daaronder mede begrepen.
19.2. Tijdens overmacht worden de verplichtingen van Ophon opgeschort. Indien door overmacht nakoming langer dan een maand onmogelijk is of er sprake is van andere omstandigheden die het voor Ophon onevenredig moeilijk maken om aan zijn verplichtingen te voldoen, is Ophon bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden door hiervan zonder rechterlijke tussenkomst mededeling te doen aan de Klant. . zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
19.3. Indien Ophon bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, is zij gerechtigd het reeds geleverde of uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren, dan wel gedeeltelijk te crediteren voor aanbetalingen.
20.1. Klanttevredenheid staat bij Ophon hoog in het vaandel. Wij verzoeken dan ook iedere Ophon Klant met een vraag of klacht altijd contact op te nemen met onze klantenservice medewerkers. Zij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 9 en 5 uur onder nummer 0031 (0) 20 489 777 3.
20.2 Klachten die niet telefonisch kunnen worden afgehandeld, zoals klachten over de uitvoering van de Overeenkomst of de kwaliteit van een product, dienen eveneens volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij Ophon. Dit dient bij voorkeur schriftelijk per post te gebeuren (adres:
Tweede Constantijn Huygensstraat 62 (1), 1054 CV Amsterdam) of per e-mail naar info@ophon.nl en in ieder geval tijdig.
20.3 Indien er bij (op)levering geen gelegenheid is om klachten en/of klachten en schade aan de geleverde zaken of aan eigendommen van Afnemer op te sporen en/of te melden, dient Afnemer klachten of beschadigingen zo spoedig mogelijk daarna, bij voorkeur binnen twee werkdagen, schriftelijk te melden. dagen. na detectie. Indien binnen 14 dagen na (op)levering geen melding door Ophon is ontvangen, wordt aangenomen dat de producten onbeschadigd zijn afgeleverd en/of dat er geen schade door Ophon is veroorzaakt.
20.4. Bij schade stelt Opdrachtgever Ophon in de gelegenheid de schade te inspecteren en te taxeren. Ook werkt de Klant mee aan reparaties door of namens Ophon.
20.5. Klachten die pas in gebruik na levering ontstaan, worden zo spoedig mogelijk na het ontstaan ervan, doch uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking, gemeld. Dit bij voorkeur schriftelijk.
20.6 Het niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat de Klant zijn recht op herstel, vervanging, schadeloosstelling of anderszins verliest.
21.1 Op alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing. Indien de Consument gevestigd is in een ander EU-land dan Nederland en de wetgeving in dat EU-land hem betere bescherming biedt, zal Ophon deze rechten toepassen.
21.2 Alle geschillen voortvloeiende uit deze Overeenkomst zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de rechtbank te Amsterdam. Indien en voor zover het een geschil betreft met een Consument, is de rechter van zijn woonplaats bevoegd.
alexander ten berge2024-11-11Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wat een mooie kast! En een stuk sneller geleverd dan verwacht. Mooi afgewerkte materialen en ook nog eens eenvoudig te installeren. Contact met Piet Hein was erg prettig en vlot. Ik ben er heel blij mee! Mary Miller2024-02-26Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Na lang zoeken is deze kast perfect: een zeer hoogwaardig, solide meubel om onze platencollectie te bekijken en tentoon te stellen. Piet was erg behulpzaam bij het aanpassen van de grootte en de uitstraling van mijn mediaruimte en deed er alles aan om me te helpen met de import naar de VS. Hij was relatief eenvoudig in elkaar te zetten (zeker in vergelijking met Ikea!) en hij staat stijlvol en prachtig in onze ruimte. J McG2024-01-11Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Verbluffend ontwerp en bouwkwaliteit, verpakking, verzending en uitzonderlijke klantenservice! Je collectie zag er nog nooit zo goed uit en, belangrijker nog, was nog nooit zo makkelijk toegankelijk. Erwin Wies2023-12-14Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wat een mooie platenkast!. Lekker solide, en speciaal voor ons in kleur gespoten. Het past perfect in ons interieur, en we kunnen gedeeltelijk (dagelijks) de uitstraling veranderen door een andere plaat vooraan te zetten. De kast is ook niet voor ons in elkaar gezeten, wat een service. Hier gaan we professioneel plezier aan beleven! Bart Jan Menkveld2023-11-02Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Ik ben zeer tevreden over mijn coverfront. Over elk detail wordt nagedacht, en de hele constructie oogt zeer solide en volwassen. Bijzonder dat dit met zo'n oog voor detail gemaakt is door een klein bedrijf, het product volwassenheid doet een veel grotere organisatie vermoeden. Ook over de communicatie en het leveren van niets dan lof. Het is dat ik niet meer ruimte voor platen nodig heb maar anders zou ik er zo nog 1 kopen :) Danny de Jong2023-10-28Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Erg blij met mijn prachtige Ophon vinylkast. Het perfecte display voor mijn vinylcollectie. Mijn arme albums zaten meer dan vijfentwintig jaar in dozen en nu schitteren ze in dit unieke meubelstuk. Hou ervan !! Ronald Bijlsma2023-10-23Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wat een mooie aanvulling in mijn luisterruimte! Vanwege de beperkte ruimte een prima oplossing voor al mijn lp's. Het is een ideale opstelling om je lp's te zoeken en mooi en overzichtelijk op te bergen. Het contact met Piet Hein verliep voorspoedig en alle vragen werden beantwoord. Het installeren is volledig verzorgd door Piet Hein zelf. De kast is stevig en mooi afgewerkt. Peter W2023-08-05Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Erg lang uitgekeken naar het moment dat de Coverfront in ons nieuwe huis zou staan, maar sinds gisteren is het eindelijk zo ver. Het contact met Piet Hein was zeer prettig en het was erg fijn dat hij de Coverfront kwam installeren. Een uniek design zorgt voor een eyecatcher in onze woonkamer. Goede kwaliteit en praktisch uitgevoerd. In het echt is het nog mooier dan op de foto's. Een aanrader voor elke vinylliefhebber! Jan de Boer2023-07-28Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Prachtig ontwerp en de kast is van goed materiaal. Zelf gebruik ik de kast ook voor boeken en ik heb mijn elpees dwars gezeten. Kan allemaal. De keuze begon voor mij met een duidelijke website. Mvg Steven Mauw2023-07-17Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. We zijn ontzettend blij met de prachtige platenkast die we in onze woonkamer hebben staan. Het is een echte "eyecatcher". We hebben leuk contact gehad met de maker van de kasten, die hem persoonlijk bij ons thuis kwam brengen én kwam plaatsen. Super tevreden klanten, super mooi product; echt een aanrader!
NIEUWSBRIEF
Ophon's Coverfront is hoogwaardig modulair meubilair dat is ontworpen om al uw platen op te bergen en ze te presenteren in uw favoriete stemming en smaak. Door de verschillende compartimenten kun je er gemakkelijk doorheen bladeren en kun je de albumhoes op de voorgrond plaatsen terwijl je naar de muziek luistert.
Elke plank biedt plaats aan 60 platen naar voren gericht of 80 platen zijwaarts. Naarmate uw platencollectie groeit, kan Coverfront met u meegroeien. Het modulaire systeem zorgt voor meer ruimte.
Ophon's Coverfront is gemaakt voor platenverzamelaars, door platenverzamelaars. Abonneer je nu voor het laatste nieuws en aankomende kortingsacties.
Door uw gegevens in te vullen en op 'Aanmelden' te klikken, geeft u toestemming om u productupdates en promotionele e-mails te sturen. U kunt zich op elk moment afmelden.